Facebook ja Instagram ovat molemmat Metan kanavia, joten profiilit voi yhdistää toisiinsa. Yhdistämisen pääset tekemään Facebook-sivusi Asetukset-kohdasta tai Instagram-tilin asetuksista muuttamalla tilin yritystiliksi ja sitä kautta yhdistämällä sen Facebook-sivuun.

Saman kuva- tai videojulkaisun tekeminen onnistuu Instagramin puolelta julkaistessa automaattisesti myös Facebookin puolelle. Tietokoneella tämä onnistuu liittämällä FB- ja IG-tili Business Suiteen, jossa on erittäin hyvät ja monipuoliset työkalut julkaisujen tekemiseen, luonnosteluun ja ajastukseen.

Tismalleen saman julkaisun jakaminen Instagramista Facebookiin ja toisinpäin ei aina kannata, vaan tekstisisältöä on hyvä hieman muokata:

  • Facebook-julkaisusta voi jättää hashtagit pois, tai ainakin vähentää niiden määrää Instagram-julkaisuun verrattuna
  • Facebookissa hashtagejä käytetään vähän, niiden ei ole havaittu tuovan merkittävää lisänäkyvyyttä julkaisuille
  • Yhdessä kanavassa tehdyt muiden tilien merkinnät eivät välttämättä toimi toisessa kanavassa, joten tarkista ne viimeistään heti julkaisun tekemisen jälkeen
  • Linkkijulkaisujen jakaminen Instagramiin ei luonnollisesti onnistu.

Myös FB- ja IG-mainontaa varten luodaan mainostili Business Suiten kautta.