Käytännön neuvoja uuden Facebook-sivun näkyvyyden kasvattamiseen:
- Kutsu kavereitasi tykkäämään sivusta, erityinen painotus kohderyhmissä
- Kutsu sivujulkaisuistasi tykänneet seuraamaan sivuasi (toimii myös mainoksissa)
- Jaa sivun julkaisuja omassa profiilissasi
- Ei liian usein, jotta kaverit eivät kyllästy 😉
- Jaa sivua ja sen julkaisuja Facebook-ryhmiin, joissa luultavasti on kohderyhmiin kuuluvia ihmisiä
- Tarkista ryhmän säännöt yritysten mainostuksen osalta
- Ei liian usein jakoja ryhmiinkään, esim. kerran kuussa voi vielä olla ok
- Tarjoa muissa markkinointikanavissasi linkki Facebook-sivulle
- Verkkosivut, sähköpostiviestit jne.
- Pysy asiassa eli älä tee sivullasi julkaisuja, jotka eivät liity suoraan yritykseen
- Reagoi julkaisuihisi tulleisiin kommentteihin sekä tykkäyksin että kommentein
- Jos julkaiset useamman kerran päivässä, jätä julkaisujen väliin mielellään muutama tunti aikaa, jotta julkaisusi eivät söisi toistensa suosiota. Tässä voit käyttää tarvittaessa apuna ajastustyökaluja.
- Älä jätä pitkiä taukoja julkaisujen väliin, jotta sivusi ei näyttäisi kuolleelta satunnaisen kävijän silmiin. Tässä auttaa sisältösuunnitelman tekeminen
Sivu pystyy tekemään julkaisuja, joihin voi lisätä kuvan tai videon, sijainnin, tunteen/toiminnon ja merkitä verkkokaupan tuotteita sekä paljon muuta. Profiilin kautta voi pitää seuraajilleen livelähetyksen eli lähettää reaaliaikaista videokuvaa, järjestää tapahtuman, luoda tarjouksen jne.