Käytännön neuvoja uuden Facebook-sivun näkyvyyden kasvattamiseen:

  • Kutsu kavereitasi tykkäämään sivusta, erityinen painotus kohderyhmissä
  • Kutsu sivujulkaisuistasi tykänneet seuraamaan sivuasi (toimii myös mainoksissa)
  • Jaa sivun julkaisuja omassa profiilissasi
    • Ei liian usein, jotta kaverit eivät kyllästy 😉
  • Jaa sivua ja sen julkaisuja Facebook-ryhmiin, joissa luultavasti on kohderyhmiin kuuluvia ihmisiä
    • Tarkista ryhmän säännöt yritysten mainostuksen osalta
    • Ei liian usein jakoja ryhmiinkään, esim. kerran kuussa voi vielä olla ok
  • Tarjoa muissa markkinointikanavissasi linkki Facebook-sivulle
    • Verkkosivut, sähköpostiviestit jne.
  • Pysy asiassa eli älä tee sivullasi julkaisuja, jotka eivät liity suoraan yritykseen
  • Reagoi julkaisuihisi tulleisiin kommentteihin sekä tykkäyksin että kommentein
  • Jos julkaiset useamman kerran päivässä, jätä julkaisujen väliin mielellään muutama tunti aikaa, jotta julkaisusi eivät söisi toistensa suosiota. Tässä voit käyttää tarvittaessa apuna ajastustyökaluja.
  • Älä jätä pitkiä taukoja julkaisujen väliin, jotta sivusi ei näyttäisi kuolleelta satunnaisen kävijän silmiin. Tässä auttaa sisältösuunnitelman tekeminen

Sivu pystyy tekemään julkaisuja, joihin voi lisätä kuvan tai videon, sijainnin, tunteen/toiminnon ja merkitä verkkokaupan tuotteita sekä paljon muuta. Profiilin kautta voi pitää seuraajilleen livelähetyksen eli lähettää reaaliaikaista videokuvaa, järjestää tapahtuman, luoda tarjouksen jne.